reklama

List prezidentovi Kiskovi z Európskeho parlamentu

Od 15. júna budete aj Vy určovať osud Slovenska. Máte silný mandát. Tu je sedem problémov, o ktorých si myslím, že si zaslúžia Vašu pozornosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Vážený pán Kiska,

Onedlho sa stanete naším prezidentom. V prezidentských voľbách ste presvedčili väčšinu Slovákov a tiež mňa o tom, že môžete priniesť pozitívnu zmenu. Gratulujem.

Ako sa vraví, po voľbách končí volebná poézia a začína próza. Dovoľte mi preto obrátiť sa na Vás ako občan a tiež politik, ktorý sa každodenne stretáva s problémami našich občanov a vníma ich z európskej perspektívy.

Od 15. júna budete aj Vy určovať osud Slovenska. Máte silný mandát. Tu je sedem problémov, o ktorých si myslím, že si zaslúžia Vašu pozornosť:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

kvalita života na Slovensku: V Európskej únii sme už desať rokov, ale stále viac cítime, že sny, ktoré sme pri vstupe mali, sa celkom nenaplnili. Zaostávame. Podľa údajov Eurostatu sme v celkovom poradí kvality života v Únii na 20. mieste z 28. Zdá sa, ako by sme sa stávali Európanmi druhej kategórie. Slovensko by pritom nemalo patriť do druhej ligy.

zamestnanosť, zvlášť zamestnanosť ľudí nad 50 rokov: Áno som konkrétny. Viem, že nezamestnanosť mladých ľudí je obrovským problémom a časovanou bombou v budúcnosti. Sú tu však aj ich rodičia, ľudia s vekom nad 50 rokov, ktorí čelia často prepúšťaniu, rekvalifikácii a novému hľadaniu práce. Títo ľudia by mali cítiť, že sú tu pre nich riešenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

problémom skrátka je, že Slováci nie sú Európanmi prvej kategórie. Za svoju pracovitosť a zodpovednosť si pritom zaslúžime byť v európskom áčku.

Slovensko je pevnou súčasťou Európy. Nemenej dôležitá je preto zahraničná politika:

v presadzovaní a podpore ľudských práv máme na viac. Únia ich kedysi pomáhala presadzovať u nás doma, my to dnes dlžíme iným krajinám. Ako europoslanec som pracoval na európskej správe o stave ľudských práv vo svete a podporil mnohých demokraticky zmýšľajúcich disidentov na Kube či vo Venezuele. O to viac ma mrzelo, že to vždy nebol postoj našich politických predstaviteľov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ukrajina je náš najväčší sused a nie najväčší hlavybôľ. V konflikte medzi Kyjevom a Moskvou sa ukázalo, že pri podpore susednej krajiny váhame. Bolo to smutné. Všimol som si, že v prípade okupácie Krymu ste zaujali principiálnejší postoj ako náš premiér. Potešilo ma to. Stabilita, bezpečnosť a prosperita na Slovensku závisí aj od prosperity našich susedov vrátane Ukrajiny.

naše členstvo v NATO je výhodou, nie dôvodom na červenanie sa. Slovensko sa správa väčšinou ako spojenec Severoatlantickej aliancie, niekedy sa to však jeho lídri boja priznať. Niekedy dokonca zájdu až tak ďaleko, že rétoricky spochybnia základné princípy jej fungovania. Po desiatich rokoch, od nášho vstupu do NATO by sa to nemalo stávať. Mali by sme jasne podporovať našich spojencov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

jednoducho, problémom sú politici bez pocitu zodpovednosti. Vy ste v kampani jasne ukázali, že si to uvedomujete. A ja verím, že neexistuje rozdiel medzi kandidátom Kiskom a prezidentom Kiskom.

Pán prezident Kiska, ako som povedal počas kampane, neprekážalo mi, že na všetko nemáme rovnaký názor. Prekážkou pre mňa nebol ani nedostatok skúseností. Ako človek, ktorý v diplomacii pôsobí roky, viem že existuje dosť lídrov, ktorí začínali bez zahraničnopolitických skúseností.

Verím totiž, že najlepší je taký politik, ktorý slúži občanom. V tomto máte moju absolútnu podporu.

S úctou,

Eduard Kukan,

poslanec Európskeho parlamentu.

Eduard Kukan

Eduard Kukan

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Europoslanec za SDKÚ-DS (Európska ľudová strana). Som členom zahraničného výboru Európskeho parlamentu. V rokoch 1998 - 2006 som zastával funkciu Ministra zahraničných vecí SR. www.eduardkukan.eu Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu